Welcome
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google – czy warto?

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google – czy warto?

Użytkownik wpisujący konkretne słowa  w wyszukiwarce Google otrzymuje listę różnych stron internetowych, które najlepiej odpowiadają wpisanej przez niego frazie. Pozycja na liście zależy od wartości merytorycznej treści znajdującej się na stronie, ale także od tego, czy wyszukiwarka odnajdzie na niej dużą liczbę konkretnych haseł pasujących do słów wpisanych przez użytkownika. Dlatego też pozycjonowanie strony internetowej stanowi jedną z najważniejszych czynności, którą musimy wykonać, aby nasza witryna nie zagubiła się w natłoku innych, podobnych stron, oferujących podobne treści. Dobra znajomość zasad SEO może dać nam znaczącą przewagę nad konkurencyjnymi witrynami. 

Pozycjonowanie stron – co to jest?

Pozycjonowanie stron internetowych czyli SEO (ang. search engine optimization), to nic innego, jak szereg działań marketingowych, mających na celu zwiększenie widoczności danej witryny internetowej w wyszukiwarce Google. Jest to niezbędne, jeśli chcemy, aby na naszą stronę mogli trafić nowi użytkownicy. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że przygotowanie dobrego SEO nie oznacza, że już nigdy nie będziemy potrzebować nowych treści tego typu. Cały czas wyniki wyszukiwania się zmieniają, poprzez zmiany w algorytmach Google lub poprzez działania podjęte przez pracowników konkurencyjnych stron internetowych. Dlatego też ważne jest ciągłe uzupełniane treści na stronie oraz poprawianie jej działania. Jest to proces, który nigdy się nie kończy.

Wyszukiwarka Google – płatne reklamy

Strony pojawiające się w wyszukiwarce możemy podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich, to płatne reklamy, a druga, to strony pozycjonowane naturalnie. W przypadku pierwszej grupy, są to wyniki pojawiające na górze i z boku strony, czasem także na dole, oznaczone jako reklama lub treść sponsorowana. System płatnych reklam Google, nazywa się Google Ads. Treści reklamowe są dobierane poprzez wybór słów kluczowych lub wybór konkretnej witryny internetowej, gdzie pojawi się dana reklama. Dla osób zajmujących się naturalnym pozycjonowaniem stron, płatne reklamy stanowią problem. Mogą one znacząco obniżyć częstość wizyt na prowadzonych przez nich stronach, bowiem kolejne, nieodpłatne wyniki, pojawiają się niżej w wyszukiwarce, a użytkownicy rzadziej wchodzą na strony znajdujące się nisko, nawet, jeśli wciąż jest to pierwsza strona wyszukiwarki. 

Zobacz również:

Wyszukiwarka Google – pozycjonowanie naturalne

Ułożenie stron w wyszukiwarce zależy od tego, jak oceni je algorytm Google, to znaczy, czy uzna daną stronę za pasującą do frazy wpisanej przez użytkownika. Nie wiadomo jak dokładnie działa algorytm, ale można wyróżnić część czynników, które wpływają na pozycje strony w wyszukiwarce. Pierwszym, kluczowym czynnikiem jest sama treść znajdująca się na danej stronie, a drugim popularność strony w Internecie. Treść znajdująca się na danej stronie internetowej powinna był unikalna oraz zawierać odpowiednie słowa kluczowe w adresie URL oraz w nagłówkach. Istotna jest też ilość oraz częstość dodawanych treści. Im więcej i częściej, tym lepsza pozycja na liście wyszukiwarki. Nie bez znaczenia jest również sama konstrukcja strony, czyli szybkość ładowania, odpowiednia optymalizacja oraz dobrze przygotowana wersja na inne urządzenia, takie jak telefony komórkowe i tablety. Profesjonalnie zaprojektowane strony mają szanse na wyższą pozycję w wyszukiwarce Google. Drugi czynnik to popularność strony w sieci. Oznacza to, że algorytm wyszukiwarki Google traktuje z większym zaufaniem strony, które są oznaczane na innych witrynach. Im więcej innych stron posiada odnośniki do naszej strony, tym większe prawdopodobieństwo, że nasza strona znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwarki. Nie bez znaczenia jest również jakość treści pojawiających się na stronach, gdzie znajdują się linki do naszej witryny. Wysoka jakość treści tam zamieszczanych wpływa pozytywnie na naszą pozycję w wyszukiwarce. Tworzenie pustych stron internetowych lub stron o słabej treści, tylko po to, aby znalazły się tam linki do naszej głównej strony nie przynosi efektu. Obecnie ważnym czynnikiem, który poprawia pozycje witryny w wyszukiwarce jest obecność w social mediach, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter. 

O czym warto pamiętać podczas pozycjonowania strony?

Pośród wszystkich zabiegów, jakie podejmiemy, aby nasza strona był dobrze widoczna w wyszukiwarce Google, to najistotniejszym zawsze będzie obserwacja wyników. Niektóre podjęte przez nas działania mogą przynosić o wiele lepsze efekty niż inne. Ważne jest również dobranie odpowiednich słów kluczowych. Nie zawsze duża liczba słów kluczowych oznacza lepsze pozycjonowanie. Niekiedy to właśnie mniejsza liczba, ale konkretnych, specjalistycznych słów https://www.adamgrabowski.guru/specjalista-pozycjonowanie-seo/  może zapewnić nam lepszy ruch użytkowników na stronie niż wykorzystanie fraz ogólnych. Należy pamiętać, że nasza strona internetowa rywalizuje z innymi stronami, które mogą oferować bardzo podobne treści.